onsdag 9 juli 2008

Frihet kontra stress

I måndags drog det äntligen igång, det ack så viktiga och förhoppningsvis återkommande fenomenet vid namn "Kalsonglöpning på Bålstas vägar". Vad är då detta? För att göra en lång historia kort;

Matheismen har sen dess uppkomst stått för människans fria levnadssätt, och för att visa detta anordnat en del manifestationer. Evenemanget var det första i kön av många och man ville genom denna ge prov på hur frihet KAN kännas, något som är genomgående för alla Matheismens demonstrationer. Att skämmas på grund av världens alla ideal, där perfektionismen är alltför extrem och egentligen helt omöjlig att uppnå, är något vi anser vara fel. Människor lever för tillfället inte i frihet, även om man vill tro sig göra det. Sann frihet är att slippa all denna press och stress som uppkommer genom den onåbara utopi vi hela tiden försöker eftersträva.

Matheismen - För en friare värld

*Bilder från eventet kommer så småningom, när bilderna är klara*

Over and out - Mathe, pojken som förespråkar frihet

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vill se bilder!!

Anonym sa...

ooh så trevligt, kam man få veta nästa gång ni springer så man får titta?

Anonym sa...

varför ringde ingen mig?

Anonym sa...

ojojoj va hett, detta måste vart en syn!

Anonym sa...

naaaw vilken poppisblogg du har vänenn:) puss

Anonym sa...

Ja håller me isa, vem e de förresten? Hon låter väldigt trevligt den för tjejen:) ps. jättebra blogg mathias!

Anonym sa...

Hej mathias!
Ja har en fråga angående din blogg, som jag för övrigt tycker är väldigt intresant på ett mycket omfattande sätt. Jag är, förmodligen som du, en mycket begåvad person inom många ämnen så därför undrar jag när du kommer att öka bredden på dina inlägg. Jag ser gärna en ökad mängd i dessa inlägg, då jag finner din skrift mycket tilltalande.

Karl Bertil Johnsson

Anonym sa...

Hej mathias jag såg er på gatan när ni sprang, det såg roligt ut. mamma säger att jag inte får springa i bara kallingarna, då får jag smisk.

Vill du veta lite om mig?
Jag är en 9-årig pojke som bor i bålsta. Jag tycker om katter och hundar. Spindlar går också bra. Jag tycker om att spela tv-spel, NFL är min favorit, men brorsan tar den hela tiden.

Jag har en pappa och en mamma, båda heter Kari. Mamma är gammal, pappa med. Jag bor i ett blått hus och har en lådbil.

Jag tycker du e söt!
/Johan

Anonym sa...

Ja tycker den här bloggen är lite långsam med svaren, vad är det då för mening att fråga?

Skärp di matheten!

Anonym sa...

sötnos du e så poppis:D

Anonym sa...

varför blev det inget shell?:(
apkqvve

Anonym sa...

OOOOOOOoh va populär du är mathias:D
GRATZMAN

Anonym sa...

hahahha vilka fina kommentarer;D