torsdag 10 juli 2008

Safebetting

Safebetting, ett påfund som jag helt klart tänker börja använda mig av. Ett fint tillskott till överlevnadskassan, om än ett litet sådant. Ju oftare man gör det och ju mer man satsar, desto mer vinner man. Inte så konstigt kanske, men det tar tid och man måste vara observant för att lyckas. Det låter helt enkelt lättare än man tror, men i slutändan tjänar man på det i alla fall.

För er som inte vet vad Safebetting innebär kan jag ge er ett exempel:

Du har 100 kronor att satsa och vill absolut satsa på just tennis som sport. Oddsen är hämtade från två olika spelbolag:

Spelbolag 1

Mathe: 1.35
Sopig tjej: 3.30

Spelbolag 2:

Mathe: 1.50
Sopig tjej: 2.9

Som ni ser skiljer sig oddsen lite, och det är just denna skillnad som gör att hela koncepetet faktiskt fungerar. Spelbolag 2 har högre odsd på Mathe än Spelbolag 1, medan det är tvärtom för Sopigtjej.

Du har som tidigare nämnt 100 kronor att satsa, och vill givetvis inte förlora dessa.

Ta då 100/oddset från spelbolag 2 och Mathe som vinnare, som i detta fall är 1.5 (ca 67 kronor). Tippa dessa på Mathe!

På samma sätt gör du med spelbolag 1, men med Sopig tjej som vinnare, dvs 100/3.3 (ca 30 kronor). Inte för att detta nu någonsin skulle hända såvida jag inte skadar mig, och det är just denna risk som föreligger.

Total kostnad: ca 97 kronor.
Vinst: ca 100 kronor, oavsett utgång


Detta gäller förövrigt INTE alla matcher, men det finns tillfällen då det förekommer, så därför måste man som jag tidigare upplyste er om vara väldigt uppmärksam.

Vidare vill jag även påpeka att det i händelse av en borttaget match på ett visst spelbolag (oftast på grund av felaktiga odds) vanligtvis inte ges någon varning från bolaget ifråga och systemet kan därmed "lura" dig. Se med andra ord upp för ALLTFÖR BRA ODDS!

Jag skulle också vilja tillägga att potentiellt stavas just potentiellt, och inte poteniellt som jag av någon anledning hela tiden vill få det till.

Over and out - Mathe, pojken som vill säkra sin ekonomi

7 kommentarer:

Anonym sa...

MM, låter smart! tack för tipset

Cyron sa...

Safebetting... Har det inte stått i över en vecka nu? Bloggarna du eller är det ett djävla veckomagasin?

Cyron sa...

BLOGGAR! Inte bloggarna..

Anonym sa...

Safebetting låter som en ganska smart grej.. Kanske provar det nån gång.. Annars vet ju du mer än någon annan att stryktipset enkelrad utan gardering, det är grejer för mig ;)

Anonym sa...

Du får ta dig i kragen Mathias, det håller inte längre..! Allt för dåligt uppdatterad blogg vilket kommer rendera i en läsarförlust om det inte sker förändringar!

Unknown sa...

Jag måste säga att du är rätt seg på att uppdatera bloggen...

Anonym sa...

Finns även annan form av safebetting, dock betydligt mer avancerat och svårare, men ger grymt mkt mer utdelning då man hittar rätt ;)

Varför länkar du inte till min blogg? ILLA!